DEKLARACJA ZGODNOSCI Z MLC 2006
Nadrzędnym celem agencji Polaris Usługi Morskie Sp. z o.o. jest zapewnienie, że świadczone usługi są realizowane na najwyższym poziomie, zgodnie z wymaganiami i oczekiwaniami klienta, jak również z poszanowaniem krajowych i międzynarodowych przepisów.
Jako pierwsza agencja pośrednictwa pracy dla marynarzy Polaris Usługi Morskie Sp. z o.o. uzyskała certyfikacje Lloyds Register w zakresie zarządzania zgodnego z normą ISO 9001 (później rozszerzony również o zgodność z MLC 2006). Od samego początku istnienia agencji dokładamy wszelkich starań, aby proces obsługi oraz rekrutacji przebiegał z pełnym poszanowaniem praw marynarza.
Agencja współpracuje jedynie z armatorami gwarantującymi wykonanie zapisów kontraktu, jak i równe traktowanie marynarzy bez względu na płeć, wiek oraz wyznanie.
Działalność agencji prowadzona jest w sposób transparentny, a marynarz jest informowany o warunkach zatrudnienia, zawarcia umowy, prawach i obowiązkach wynikających z oferowanej pracy.
Procedura skarg marynarskich dostępna jest na stronie agencji www.maritime.pl
Usługi rekrutacji i pośrednictwa pracy oraz pomocy przy wyrabianiu wiz i dokumentów państw flagi świadczone przez Polaris Usługi Morskie Sp. z o.o. są bezpłatne.
Agencja nie pokrywa kosztów wyrobienia/odnowienia dokumentów takich jak: paszport, książeczka żeglarska, świadectwo zdrowia, dyplom oraz certyfikaty STCW.
Agencja nie pośredniczy w zatrudnieniu osób poniżej 18 roku życia.
PROCEDURA SKŁADANIA SKARG MARYNARSKICH
Każdy marynarz ma prawo złożyć skargę dotyczącą działalności agencji pośredniczącej w jego zatrudnieniu.
Skargi oraz reklamacje przyjmowane są jedynie w formie pisemnej. Skarga powinna określać w jasny sposób wnoszone zastrzeżenia jak również proponowane oczekiwania marynarza. Marynarz powinien podać aktualny adres do odbioru odpowiedzi.
Wszystkie skargi należy wysyłać na adres email: polaris@maritime.pl lub na adres agencji:
Polaris Usługi Morskie Sp. z o.o.
Jana Matejki 22
70 -530 Szczecin
Agencja powinna potwierdzić otrzymanie skargi w przeciągu 3 dni roboczych. Każda skarga powinna być rozpatrzona w przeciągu 14 dni roboczych. Po otrzymaniu skargi należy nadać jej numer porządkowy, a następnie niezwłocznie przekazać ją dyrektorowi do rozpatrzenia. Dyrektor zapoznaje się ze skargą, sprawdza i porównuje opis z zaistniałą sytuacją. Po analizie otrzymanych informacji ustala sposób załatwienia sprawy. Kopię skargi i odpowiedź na nią należy wpiąć do segregatora „SKARGI”.
Marynarz ma prawo do wniesienia skargi do właściwej jednostki administracji morskiej.
ORGANEM ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ, DO KTÓREJ MOŻNA SKŁADAĆ SKARGI JEST:
W zakresie Urzędu Morskiego w Szczecinie:
Urząd Morski w Szczecinie
Plac Batorego 4
70 – 207 Szczecin, Polska
Tel: +48 91 440 3400
sekretariat@ums.gov.pl
W zakresie Urzędu Morskiego w Gdyni:
Urząd Morski w Gdyni
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 Gdynia, Polska
Tel: +48 58 355 3101
dumsekr@umgdy.gov.pl